Cappuccinocoach®

Cappuccinocoach®
Mijn eigen blog

vrijdag 3 december 2010

Er zijn veel (erg veel) social media apps

Ik noem er maar een paar bekende op zoals LinkedIn, Skype, Twitter, Google Places, Facebook etc. er zijn er veel meer.
In de komende tijd wil ik een overzicht van de door mij gebruikte apps geven en vertellen, hoe ik ze gebruik, waarom juist deze? en op welke wijze en wat het resultaat is dat ik ervan verwacht.



The first step to engaging a community of potential customers is sharing content that showcases your expertise. A simple social media update usually isn’t enough to convey a full analysis on a topic. Include links with your updates that expand on key ideas. Keep in mind that your goal is to create value for your followers. Learn what your fans respond to and what they don’t, and then adjust your updates based on that information.
  1. Showcase your expertise = Laten zien wat je te bieden hebt en dat is eigenlijk je elevator pitch in 140 tekens het maximum dat je kunt tweeten.
  2. Updates = houd mensen op de hoogte van "de ontwikkelingen" in je business.
  3. Create value = dat kunnen tips zijn, interessante artikelen die je hebt gelezen, "wijsheden", het ligt een beetje aan je doelgroep.
  4. adjust your updates = mensen reageren op jouw posts leer daarvan. Welke informatie die je verspreid waarderen zij?
Vraag 1.  is dus welke apps geven je de mogelijkheid om bovenstaande te kunnen.

  1.  Twitter
  2. Facebook (events, groups etc.)
  3. LinkedIn
  4. Foursquare
  5. YouTube
  6. Blogs
  7. Plancast  (The easiest way to share events and other real-life activities with friends)
  8. Eventbrite
  9. Google (docs, adds, maps etc.)
En er zijn er nog veel meer, smaken verschillen nietwaar?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten