Cappuccinocoach®

Cappuccinocoach®
Mijn eigen blog

dinsdag 11 januari 2011

Face book

Een Facebook pagina en een Facebook fanpagina is ook een absolute must.

Ik ga eerst in op het waarom, dan op het hoe?

Het meest belangrijke van social media is dat je als individu in potentie ongelofelijk veel mensen kunt bereiken. De moordaanslag op het Amerikaanse congreslid Rep. Gabrielle Giffords of Arizona veel eerder gemeld via twitter dan via de "gewone" media.
Er werd onnoemelijk veel ge-retweed dus werd het daarmee gelijk wereld nieuws.
Dus de social media geeft toegang tot zeer grote aantallen mensen en dus kan iedereen zijn/ haar boodschap, verhaal, idee, inzicht, toegevoegde waarde bij heel veel mensen onder de aandacht brengen.

Natuurlijk moet de boodschap toegevoegde waarde hebben.

Het hoe?

  • Je kunt deze media inzetten om informatie te krijgen, denk aan #durftevragen in Twitter.
    Deze vragen hebben een groot bereik dus krijg je altijd een antwoord.
  • Socialmedia zijn "world changing", volgens velen zullen de social media de wereld waarin wij leven ingrijpend veranderen lees bijvoorbeeld de gratis te downloaden pdf aesycratie van Martijn Aslander en Erwin Witteveen .
  • Marketing breng je boodschap over op veel mensen.
  • Communities deel je ideeën en opvattingen met gelijkgestemden of geïnteresseerden.
  • Combineer het met een webwinkel.
  • Krijg advertentie inkomsten met de blog(s) die je maakt.
  • Werving en Selectie- Twitter is ideaal om mensen op vacatures te wijzen.
  • Docenten - Scholen kunnen instant rooster wijzigingen doorgeven of cijfers of examen uitslag of...
  • Kroegen, cafe's, restaurants, yogascholen, theaters, opleidings instituten, netwerk organisaties, maatschappelijke organisaties en nog veel meer zaken, instanties, instituten e.d. kunnen speciale avonden, optredens, seminars etc. direct aan hun followers melden.
  • en nog veel meer....
De Facebook  fanpage  kun je koppelen aan het bijbehorende twitteraccount  waardoor je deze 2 media koppelt en dus zowel via Facebook allerhande posts kunt doen en tegelijkertijd deze info twittert.

Bijvoorbeeld een school de school heeft een fanpage alle studenten worden lid en voegen hun twitteraccount toe. De docenten ook en het andere personeel. Nu kan iedereen alle andere betrokkenen bereiken. Klachten kunnen direct afgehandeld worden. 

  • Lees iemand klaagt over de website op zijn twitter, de site beheerder kan direct checken of de site uit de lucht is of de twitterraar rechtstreeks benaderen met een re tweet om nadere info.
    klantgericht!!
  • Klas valt uit het eerste uur alle studenten krijgen een tweet.
    klantgericht!! 
  • Eindexamen uitslagen worden persoonlijk door getweet.
    klantgericht!!
Er zijn natuurlijk talloze toepassingen te bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen